28 maj

nu har jag såklart inte bloggat på skit länge igen. har väl haft en del att göra. men den 28 maj har iallafall jag, mikaela, linda och jennifer bokat resa till calella och barcelona! vi ska vara en "långweekend" typ, mån-fre. alltså 5 dagar och fyra nätter. är sjuuukt taggad! linda kom ju faktiskt hem därifrån i fredags men hon hann väl inte se så mycket av barcelona så vi bokade in henne i resan också :) vi ska bo på ett fint hotell i calella, som ligger på costa brava kusten norr om barcelona. finns det någon som har några tips av vad man BÖR se i barcelona? nu har vi ju inte så mycket tid så vi kommer ju knappast hinna med allt! men ge gärna tips ni som varit där, eller bara hört om något ställe man måste se! förutom de självklara som la sagrada familia, font mágica/montjuic osv. jätte tacksam för tips!
först tänkte vi bo inne i barcelona, men vi valde calella för att linda hade pratat bra om det, samt att vi får möjlighet till lite solsemester också. det är ju storstadssemester först och främst men vem säger att man inte kan kombinera:))
jag är typ bästa vän med google just nu och söker på allt och inget! jag är ju research:arn #1 har jag fått höra! hehe.
annars då, i veckan ska vi nog också boka thailandsresa! kommer att vara i thai över jul.
nå, vi hörs!
calella

Kommentarer
Postat av: m

Nöjesparken! hihi :D

2012-05-10 @ 12:07:32
Postat av: Marro

Här får du några tips på sevärdheter i Barcelona :)

- La pedrera/Casa Milà, jättefin byggnad med utsikt från taket över hela Barcelona :) helt klart något man vill se!

- Casa batllo, också speciell byggnad.

- Gothic quarter! Mitten av gamla Barca. Massa gamla vackra byggnader osv.

- Parc Güell. En park med massor att se :)

- La sagrada familia, helt klart bland de häftigaste jag såg där borta. Från La pedrera såg man ända till sagrada familia.

- Camp nou, FC Barcelonas fotbolls arena.

- Magic Fountain Show, Montjuïc. Stor häftig fontän show med massa vatten, färger och musik. Kul att se :)



Sen var vi även upp till montserrat(bergen) och ut till Sitges. Du kan ju kolla mina bilder på fb och googla :)



Hoppas ni får en trevlig resa! :)

2012-05-16 @ 22:24:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0