påskhelg!

heej! ligger här och är lite småfrusen efter skoterturen. eller det var väl inte egentligen kallt ute men man kände sig lite småkall när man tog av alla varma kläder!

jag har alltså varit till stugan idag! for och hälsade på fammo och faffa och kollade in i våran stuga som ekade tomt! fammo bjöd på lite kaffe och fika när vi kom, sedan for jag och emmi och åkte skoter med rattkälke bakom. haha det var tungt kul! sen körde vi runt ön lite och kikade. vi käkade en korv innan vi skulle böja dra tillbaka till stan, sen hälsade vi på örn och karin som har stuga på andra sidan ön.

måste bara berätta en helt sjuk grej. vi körde skotern från tjärhovet, emilia satt bakom mig. skotern svängde lite dåligt på asfalten så jag hoppade av skotern och började typ putta samtidigt som jag styrde, för att komma upp på en "snövall" typ. så sen fortsatte jag köra, körde igenom riekkola och stannade precis innan jag skulle köra ut på isen för jag skulle fråga emilia något.. ehh så satt hon inte på skotern??? hahahha. knäppot hade ringt mig typ fyra gånger, så jag ringde upp. då hade hon tydligen hoppat av skotern när jag inte sett, då när jag puttade den på asfalten?? när jag hade börjat köra så hade hon trott att jag skämta, så hon hade börjat springa ba "JENNY VÄÄÄNTA". HAHA. sen hade hon kommit till riekkola och inte sett röken av mig. först var jag jävligt irriterad och undrade om hon var trög i huvudet när hon inte sa att hon hoppat av, men sen skratta vi bara.

nu ska jag nog ta och göra lite kyckling och sallad, för märker att jag börjar vara hungrig och godispåsen blir bara mindre. hehe.

okej, trevlig påsk :) återigen.



tom stuga!


emmi på altanen. dass, gäststuga, vedboda och bastun i bakgrunden :)


jak


Kommentarer
Postat av: emmi

HAHAHA

2012-04-06 @ 20:16:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0